POLAK-Grzegorz

Grzegorz POLAK

Prezes Zarządu Wytwórni Makaronu Domowego Pol-Mak S.A.

Mgr inż. górnictwa. Doskonały menedżer. Człowiek interesu twardo stąpający po ziemi. Biznesmen podejmujący odważne, przemyślane i skuteczne decyzje. Świetny fachowiec obdarzony naturalnymi predyspozycjami do robienia interesów. Typ tradycyjnego przedsiębiorcy, opierającego swą działalność na bezwzględnej uczciwości kupieckiej, a jednocześnie człowiek otwarty na zmiany i innowacje. Symbioza tych dwóch postaw stanowi jedno ze źródeł zawodowego sukcesu prezesa Polaka.

Urodził się 12 marca 1952 roku. Ukończył Akademię Górniczo-Hutniczą w Krakowie. Po studiach rozpoczął pracę w kopalni „Bogdanka”. W 1980 roku odszedł z branży i zajął się ogrodnictwem. Prowadził gospodarstwo szklarniowe. Motywem do rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej była przede wszystkim niechęć do wszelkie podległości służbowej oraz pragnienie sprawdzenia się w działaniu opartym na własnej wizji. W 1995 roku założył firmę produkującą makarony. Pomysł zrodził się ze wspomnień dzieciństwa, a konkretnie z rodzinnego domu. Firma wprowadzała na skalę przemysłową produkcję makaronów, do tej pory wytwarzanych zgodnie z recepturą domową. W owym czasie była to więc w dużej mierze niszowa oferta. Z czasem rosła konkurencja, ale Pol-Mak radził sobie dobrze ze względu na wyjątkową jakość wprowadzanego na rynek produktu. O jakość dbało się tu od zawsze. Dziś to prężne przedsiębiorstwo zatrudniające 88 osób i mieszczące się w pierwszej siódemce krajowych producentów. A na rynku funkcjonuje ponad pięćdziesiąt zakładów tego typu. Pol-Mak prowadzi także ożywioną działalność eksportową.

 

W swoim portfolio Pol-Mak posiada ponad dwadzieścia rodzajów makaronów. Ten obszar biznesu nie jest dziedziną łatwą, gdyż uzależniony bywa od nieprzewidywalnych czynników zewnętrznych, jak choćby urodzaj, a także od kursów walutowych czy zapędów monopolistycznych niektórych kontrahentów. Tym ważniejsza jest dbałość o prawidłowe i ekspansywne funkcjonowanie zakładu. Stąd dbałość prezesa Polaka o kompletowanie fachowej i kompetentnej kadry kierowniczej i doświadczonej załogi.

 

Kluczem do sukcesu są – zdaniem prezesa Polaka – dobre relacje międzyludzkie, a także optymizm i umiejętność dochodzenia do kompromisów. W biznesie nie ma miejsca na obrażanie się na rzeczywistość. Jedną z cech przedsiębiorcy powinna być zdolność do elastycznego reagowania na zmieniające się warunki rynkowe. Zdolność adaptacyjna to wręcz fundamentalny nakaz ambitnej firmy w czasach rewolucji technologicznej oraz bezustannego pojawiania się na rynku nowych modeli biznesowych. Stagnacja i monotematyczność nie są receptą na trudne, kryzysowe czasy.

 

Prezes Polak z równą pasją, jak do działalności zawodowej podchodzi do rekreacji. Jest zapalonym myśliwym. Jeździ na nartach. Uprawia strzelectwo.

 

Żonaty. Trzech dorosłych synów i nastoletnia córka.

Przejdź do listy klubowiczów

 
« »
apis1 bigplay1   czaban1 dwranna1 lewczuk1 wspa g
egen-gray elektromeks-gray modern_expo_gray SJ_oferta autopark gray randstad g
telecomm-gray SONET3-gray pgf-cefarm-lublin-gray  Bank Pekao g malinex logo1
mikroBIT logo szare   osm1 PPCC-GRAY bergers szstrona marek roszczewski
fotografika1 greenland1 hanesco1 honda1 FS nieruchomosci logo szare  
bps-logo-gray   logo_Asprim_grey logo sz kartonex_szare
ilan  eureka g   Millenium Leasing   
  FRL_grey PPelktronix_gray Aviva multikino media  Hotel Victoria 1
Gosciniec-gray Hotel-Antoni-Gray IMPEL-gray roztocze-gray    
agropol-gray alert-gray Aqua-East-gray ASPracowniaReklamy-gray   Allia szare 
    stella-gray zeto_gray gospodarstwo rybackie g
energoserwis1 europa1 meblotap_gray factor1 fcrl1
 
rozek-gray
vena1 lrh1 geomax1 grand1  
agusta-westland-gray bps-logo-gray omega1   
agroters1 ing1 intrograf-logograyscale  bitsream g eac2 
marbosscz  uchman1 outdoor1 PGKiMRyki-gray logo_kolor
wezan1 waldi1 UPONOR_gray
mostostalpulawy1 progresschem1 asc_gray inrecto g logobox1
proxim new gray  komatz logo spomlek1 pool-broker-gray

 

zamojska1 campanile1 logo warbo kolor bez biaego intemporis1
cewar1 peugeot1
transip-gray instad-gray monte-di-vino-gray luvi-gray
  hotel_krolewski_gray AE LOGO 
logo-telkam flt_krasnik_gray logo-krystian-gray
lift_gray pmbros_gray   VF-Concept-gray logoIBB-1
tw extra millennium_gray  
EKO_TREND_gray POL-INOWEX_gray webchili_gray treeden_gray Logo LST copy
ceramik_art_gray logokoronana 1  inkubator 1 logo kancelaria romedia wersja podstawowa poziom 1
korn_gz_logo_gray korn_sj_logo_gray TZ sign variation A  Logo ABM Polska CMYK 1  logo DecCo 300dpi 1
 Exoil  Fino melix g MEDI-SEPT  ab g  LED24SZ
alianz g   Consulting-Group g cukiernia-staropolska g     
fundacja-rozwoju-lubelszczyzny g geo g goniec g gorbi g   kabaret-mimika g kam-log g karya g
kk  kmicic g  Konica-Minolta g krowki g  CAR GAZ logo1 copy
lubsad g logo wolinski school  materne g mercure g Regus logo 1 
perla g porta g roltex g  logo 1 SylwiaKozuch logo copy
sanitas g spoldzielczy-bank-piaski g targi-lublin g   tradma g  OSMBSZ